20/30 BOOK CHALLENGE 2017

15:15

YOU WILL NOT HAVE MY HATE 

Anotace: 13. listopadu 2015 se stala ohavná tragédii v centru Paříže, kdy v Bataclan Theatre (a myslím, že i dalších místech Paříže) se stal teroristický útok. Mezi obětmi útoku byla i žena novináře Antoinea Leirise- Hélène. Ta šla na koncert do Bataclan Theatre, ale nikdy se nevrátila. Antoine sepisuje první dny po této příšerné události, kdy zůstal sám se svým  17 měsíčním synem. 

Mé hodnocení: O knize jsem četla na blogu hpandgw a řekla jsem si, že bych si jí mohla přečíst. O několik měsíců jsem si jí šla vyzvednout do luxoru (byla jedna z posledních) no a rozhodně nelituji. Kniha je psaná v angličtině, celkem srozumitelně, jen je tam dost cizích slovíček. Není moc akční, jde vážně spíše o pocity, ale i tak je to rozhodně kniha, která Vám něco dá! Jelikož Antoine se psaním živým, tak je to doopravdy nádherně sepsané. 
6/10


MATKA

Anotace: Matka pořád obětovává své syny pro větší dobro. Všechno to začalo, když jí zemřel manžel ve válce a potom nejstarší ze synů při léčbě nemoci v Africe. Dozvídáme se více o osudech jejích zbylých čtyrech synů- Jirky, který rád létá a zkouší nové rekordy se svým letadlem, Petrem a Kornelem, kteří jsou na opačných stranách občanské války a Tonim, který se chce účastnit války proti nepříteli. 

Mé hodnocení: Jak už jsem Vám několikrát říkala, tak čtu knihy do maturity a matka byla právě jedna z nich. Četla jsem jí na základce a pamatovala jsem si, že se velice lehce četla, a tak jsem si řekla, že si paměť oživím a rovnou toho využiji a přidám jí do mého maturitního seznamu. Potvrdila jsem si, že kniha se jednoduše čte, děj je velice stručný a snadno zapamatovatelný a témata jsou tam taky velice jasná. Takže pokud někdo také čte knihy do maturity a může tam mít i tuto, tak doporučuji. Samozřejmě normální novější četbě se to nevyrovná, ale čte se velice rychle a je to i celkem zajímavý.
5/10

UPÍŘÍ DENÍKY 9, 10, 11

Anotace: Knihy Upíří deníky s hlavní postavou Elenou Gilbert nám ukazují jaké je to žít mezi nadpřirozenými postavami. Velkou část nadpřirozena obstarávají upíři, ale také se tam objevují čarodějky, vlkodlaci, kitsune a další. 

Mé hodnocení: Jelikož jde o sérii knih, tak jsem Vám v anotaci popsala jen tématicky, o čem to je, aby nedošlo ke spoilerům. Celkově tuto sérii knih mám hrozně ráda, dokonce více než ten seriál. Velice lehce se to čte a děj je napínavý a vždy musím vědět, co se stane dál. Myslím, že je nějak 17 knih + nějaké dodatky (Stefanovy deníky). Pokud máte rádi fantasy určitě doporučuji, ještě bych tedy chtěla říct, že pro mě jsou to tedy spíše takové knížky na odpočinek. 
8/10

You Might Also Like

11 comments

  1. ta prva kniha vyzera dost dobre, akurat v ziadnom knihkupectve, ktore som prave na internete pozerala, ju nema :(
    Matku od Kafku som zatial necitala, ale jeho styl pisania ma akosi neoslovil. uz si ani nepamatam, ktoru knihu od neho som si precitala, ale tak to asi hovori o tom, ze ma nezaujala.
    z Upirskych dennikov som citala iba prvu cast, ale tak velmi mi vadil rozpor vo fyzickom vzhlade postav v knihe a v seriale, ze som si viac dielov uz neprecitala :D

    ReplyDelete
  2. Všechny knihy vypadají zajímavě. První dvě si určitě někam zapíšu a kouknu jestli máme Matku na seznamu četby k maturitě.
    Upíří deníky jsem nečetla, ale jednou bych určitě chtěla až třeba přijde nálada odpočinku a budu mít zase chuť na něco fantasy, každopádně doma mám právě ty Stefanovy deníky. :)

    ReplyDelete
  3. Ty upíří deníky bych si hrozně ráda přečetla, slýchám, že jsou opravdu lepší než samotný seriál! :)

    ReplyDelete
  4. První kniha zní velmi dobře. Aspoň bych si procvičila angličtinu:-).

    Druhá mě tak nezaujala.. na tohle moc nejsem bohužel:-).

    Upíří deníky mě nechytly jako seriál, tak by mě nebavila ani knížka. Celý děj co jsem viděla pár dílů mě nezaujali:-/.

    ReplyDelete
  5. Z těchto třech jsem četla pouze Matku. Není to teda něco wow, ale na to, že je to maturitní četba, tak si myslím, že to patří mezi ty lepší knihy :)
    Inspiration by Linda

    ReplyDelete
  6. Teda, to je opravdu krása, že takhle někdo ještě čte. Skvělý výběr, ta první kniha vypadá dost lákavě.

    ReplyDelete
  7. První kniha mě zaujala, mám ráda knihy v angličtině, kdy si můžu překládat slovíčka a zároveň se je naučit. Jinak ti děkuji za moc milý komentář u mě na blogu, budu moc ráda, když mě znovu navštívíš a přidáš si mě na seznam tvých oblíbených blogů, tak jako já tebe :)

    thewaybya.blogspot.cz

    ReplyDelete
  8. Upíří deníky jsem taky začala číst, protože jsem fanoušek seriálu, ale knižní podání mě absolutně nezaujalo. Ale první knížka mě zaujala dost, ještě když je v angličtině ;)

    ReplyDelete
  9. Moc pěkné recenze. Tu první knihu si musím pořídit...vypadá moc dobře :) Druhou v maturitní četbě zařazenou nemám, no uvidím, když ji doporučuješ tedy :D :)

    ReplyDelete
  10. První knížka mě ohromně zaujala, díky za tip :)
    Sarushef blog

    ReplyDelete
  11. Taky už jsem začala číst knížky k maturitě. Už bylo na čase a taky tam mám Matku. Uvidím, jestli si ji vyberu. Teď čtu Na západní frontě klid, což taky není vůbec špatná knížka.

    Andey
    lifeis-beautiful.blog.cz

    ReplyDelete