15/30 BOOK CHALLENGE 2017

19:00

Z knihy My děti ze stanice ZOO


MÁJ

Anotace: Děj je rozdělen na čtyři hry a dvě intermezza. Jedná se o lyricko-epickou poezii. Hodně se tam objevuje popis přírody, který kontrastuje s dějem. Hlavním hrdinou je Vilém, který čeká v cele na svou popravu. Dalšími postavami jsou tam Jarmila, strážný, Hynek (sám spisovatel) a plavec. Celý děj se odehrává okolo popravy, s tím že jsou tam čtyři pohledy na celou situaci. Mezitím jsou intermezza, kde je zaměření na půlnoc a přírodu.

Mé hodnocení: Tuhle knihu jsem si musela povinně přečíst do hodiny češtiny, s tím že se mi bude hodit k maturitě. Kniha se dala číst celkem snadno a je to asi nejlepší volba, co se týče poezie, kterou u maturitní zkoušky budu muset mít zastoupenou dvakrát. I po přečtení Máje si pořád stojím za tím, že poezii prostě ráda nemám, dobrovolně bych to asi nečetla, ale jak už jsem řekla, k té maturitě to bude asi nejlepší volba.
4/10
MY DĚTI ZE STANICE ZOO

Anotace: Jedná o sepsání výpovědi Christiany F. Příběh Christiany začíná v jejích šesti letech, kdy se s rodinou stěhují do Berlína. Její dětství zásadně ovlivňuje její chování v pozdějším věku. Sídliště, ani hrubé chování jejího otce nepomáhá jejímu rozvoji a pomalu se začíná přizpůsobovat těžkému životu mezi spodinou Berlína. Ve dvanácti letech se přes kamarádku připletla ke skupině feťáků a to všechno převážně kvůli oblíbenosti. Její drogová závislost nejprve začala kouřením hašiše a následně braním různých tabletek (včetně LSD). Čím víc byla Christiana závislá, tím méně na ní drogy působily. Všechno se ještě zdramatizovalo, když ve 13 letech začala s heroinem. 

Mé hodnocení: Tuto knihu mi doporučila kamarádka a jelikož je i v našem kánonu k maturitě, tak jsem si jí v blízké době šla půjčit do knihovny. Musím říct, že je to velmi silná kniha, která se čte v podstatě samo. Řekla bych, že nejvíce drsný na tom je fakt, že je to pravdivý příběh a rozhodně bych všem doporučovala si jí přečíst. Obzvlášť mě dostali fakta, která jsem si o Christianě a jejím pozdějším životě vyhledala. 
10/10
ČTYŘI ROČNÍ DOBY

Anotace: Kniha je složená ze čtyř příběhů. Prvním je Vykoupení z věznice Shawshank. Určitě jste slyšeli alespoň o její zfilmované a dost slavné verzi. Vypravěčem je jeden z vězňů ve státě Maine- Red. Ten zachycuje příběh jednoho spoluvězně jménem Andy, který sedí za vraždu své manželky a jejího milence. Avšak Andy tvrdí, že je nevinný. Druhým je Nadaný Žák, který pojednává o dvojici kriminálníků. Hlavní postavou je náctiletý Todd, který vyhrožuje nacistickému zločinci Dussanderovi, který se v příběhu ukazuje taky jako normální důchodce Denker. Todd je naprosto zvrácený a po Dussanderovi chce, aby mu říkal veškeré podrobnosti a době jeho služby ve válce. Todda to fascinuje, vyžívá se v tom a je na straně nacistů. Jedná se o příběh zvrácenosti. Třetí příběh (Tělo) pojednává o čtyřech náctiletých klucích vydávajících se na cestu najít mrtvé tělo malého kluka s tím že většina jejich cesty se odehrává na kolejích. (Nadaný žák a Tělo byly také zfilmované. Tělo se filmově jmenuje Zůstaň při mně). V Dýchací Metodě je hlavní postavou důchodce, který chodí do klubu, kde si říkají příběhy. Jednoho vánočního večera vypráví bývalý doktor, který se zaměřuje na nejzajímavější pacientku, kterou měl. Byla to těhotná slečna, která ovšem byla nezadaná. On popisuje její nesnáze, kterými si musela projít. 

Mé hodnocení: Prvně jsem o této knize slyšela, když jsme šli se školou na divadelní představení Nadaný Žák a od té doby jsem rozhodnutá, že si to prostě přečtu. První storka se mi líbila ze všeho nejméně, ale i tak jsem se u toho rozhodně nenudila. Nadaný Žák se mi extrémně líbil, mám ráda blízké témata Druhé světové války. Ve třetím jsem byla ze začátku celkem zmatena, ale konec povídky rozhodně stál za to. Poslední se celkem táhla, ale jako četlo se to jednoduše. Obzvláště tedy ten konec jsem hltala a čekala jsem, co se tedy stane. Celkově se mi to dost líbilo, určitě to bylo jiný, než co čtu normálně, přeci jen všechny příběhy se odehrávaly dávno před rokem 2000. Každopádně King umí zaujmout snad se vším.
6/10
ŽIVOT PO TOBĚ

Anotace: Jedná se o pokračování Než jsem tě poznala od Jojo Moyes. Louisa po smrti Willa bydlela nějaký šas v Paříži a pak cestovala po Evropě - nakonec se usadila na kraji centra Londýna a vzala práci na letišti u barového pultu. Všechno se začne pořádně rozvíjet když v opilosti Louisa chodí po střešní římse, když jí vyruší holčičí hlas za ní a ona spadne dolů. Naštěstí přežije a dozví se, že holčičí hlas patřil dceři Willa- Lily.

Mé hodnocení: Kniha se dala velice dobře číst, ale rozhodně to nemělo na první díl. Abych pravdu řekla, občas mi tam dost nesedlo chování postav a ne všechno bylo úplně realistické. Každopádně po překousání začátku byl děj i celkem zajímavý a úplně jsem nevěděla, jak to celé skončí. Rozhodně je to spíše knížka na odpočinek.
6/10
R.U.R.

Anotace: V klasickém českém sci-fi díle se dostáváme k tématu výrobě robotů. Na to jsou tu dva naprosto rozlišné pohledy a to ředitele Domina a slečny Heleny Gloryové. Heleně se nelíbí, že se chovají k robotům jako ke strojům. Chce je osvobodit a dát jim city. V druhém dějství vypuká apokalypsa v podobě robotí rebelie.

Mé hodnocení: Musím říct, že díky tomu, že je to česká a pro mě tedy celkem stará kniha z maturitního seznamu, jsem byla na začátku celkem skeptická. Každopádně kniha je krátká, velmi snadno se čte a je skvěle zpracovaná (tedy alespoň na tu dobu určitě). Určitě musím říct, že na mě styl psaní autora celkem udělalo dojem, protože jsem čekala něco opravdu horšího. 
5/10

You Might Also Like

0 comments