10/30 BOOK CHALLENGE 2017

19:00

ROZTOMILÉ MALÉ LHÁŘKY 8: HLEDANÉ 

Anotace: Jelikož je to osmá kniha, tak si dovolím popsat jen stručný začátek první knihy, abych předešla spoilerům. Jsou čtyři hlavní postavy: Aria, Hanna, Emily a Spencer. Ty se setkávají po několika letech od zmizení jejich kamarádky a velitelky party Alison DiLaurentis. Těm začnou chodit výhružné sms, které obsahují jejich největší tajemství. Holky si myslí, že chodí od Alison- ta jediná o všem věděla. Každopádně dělníci nacházejí na pozemku DiLaurentisových Alisonino tělo. Holky se začínají stresovat, protože někdo cizí zná všechna jejich tajemství.

Mé hodnocení: Knihy jsem začala, protože absolutně zbožňuji ten seriál. Je tam tedy dost odlišností, ale jinak se to čte suprově. Jedinou vadu to má a tou je, že je to psáno v takovým více holčičím stylu a celkově bych řekla, že je to trochu do žánru, který úplně nemusím. Ale co se týče děje- ten mě baví více než dost. Každopádně bych řekla, že je to spíše pro mladší young adult.

5/10

DLOUHÝ POCHOD

Anotace: Každoročně se ve státě Maine pořádá Dlouhý pochod. Ten se táhne i přes další dva státy USA- New Hampshire a Massachusetts. Po celé zemi se hlásí kluci od 12 do 18 let do televizní soutěže, kde jediný vítěz dostane cokoliv si bude přát. Všechny přihlášky jsou dobrovolné. Major, který pořádá soutěž, vylosuje 200 kluků- 100  náhradníků a 100 chodců. Pravidla jsou jasná, musí jít tak dlouho, dokud nezbyde jen jeden. Nesmí se zastavit a nesmí jít méně než 4 míle za hodinu. Pokud něco poruší dostane varování, chodec může mít maximálně tři varování. Pak je vyřazen. Celou soutěž hlídají vojáci, kteří střílejí vypadlé. Soutěž většinou trvá pět až sedm dní a my pozorujeme, jaké velké nesnáze chodci prožívají. Hlavní postavou je mladý klik jménem Garatty. Během cesty se musejí vypořádat s únavou, hladem, počasím, smrtí a dalšími problémy.

Mé hodnocení: Knihu jsem začala číst, protože mi o ní moje kamarádka Baruš pořád něco říkala a musím říct, že jsem za to ráda. Je to vlastně první kniha, kterou jsem od Kinga četla a rozhodně ne poslední. Bylo to velice zajímavé a místy i vtipné. Po celou dobu četby jsem knihu skoro ani neodložila z ruky. Navíc styl psaní Kinga se mi neuvěřitelně líbí. Jen jsem čekala, že to bude trochu víc drsné, ale to je asi těmi všemi seriály, na které se dívám.
8/10

MISERY 

Anotace: Spisovatel Paul Sheldon se v opilosti dostává ve státě Colorado v USA při sněhové bouři do smyku. Po kruté nehodě, při které si zranil obě nohy, se probouzí na samotě u Annie Wilkesové, která tvrdí, že je jeho fanynkou číslo jedna. Obzvláště si oblíbila sérii knih s ústřední postavou jménem Misery. Hned na začátku ví, že Annie není úplně v pořádku. Proč ho neodvezla do nemocnice? Postupem ale zjišťuje, že Annie je větší cvok než si myslel. Během nedobrovolného vězení ho mučí jak psychicky, tak i fyzicky.

Mé hodnocení: Tohle byla druhá kniha, kterou jsem od Kinga četla a ani tato nezklamala. Zase se tedy opakovalo mé mírné zklamání, co se týče drastičnosti, ale jinak příběh byl doopravdy úžasný. Kniha se skvěle čte, je napínavá, nevěděla jsem, jak skončí a psaná je prostě dokonale. Navíc jako bonus mám tuto knihu v maturitním seznamu.
8/10

ELEANOR & PARK

Anotace: Do školy přichází nová holka, která vypadá naprosto šíleně. Není to žádná modelka, má husté kudrnaté zrzavé vlasy a ještě k tomu nosí divné spíše klučičí oblečení. Nikdo si vedle ní echce sednout ve školním autobuse a tak tato povinnost připadne na Parka. Park je naprosto normální kluk, není nijak extra oblíbený, ale všichni ho respektují. Kniha vás postupně provádí od počáteční nenávisti a iritaci až k lásce. 

Mé hodnocení: Vybrala jsem si jí už před dvěma lety, protože každý o ní psal skvělé recenze a navíc měla skvělou obálku. K přečtení jsem se dostala až teď. Nic moc jsem od ní nakonec ani neočekávala, ale mile mě překvapila. Po nějaké době se i stalo, že jsem knihu nemohla dostat z ruky. Já osobně nemám ráda takové ty typické love stories a tak jsem se toho trochu bála, protože jsem nechtěla být zklamaná, ale naštěstí tohle není úplně typická love story.
9/10

FANGIRL

Anotace: Cath nastupuje společně se svým identickým dvojčetem Wren na vysokou školu, ale její sestra se s ní nechce dále bavit. Vždycky byly neoddělitelná dvojka a teď spolu nebudou mít ani pokoj, vlastně nebudou ani na stejné budově. Cath se cítí opuštěně, ale získává nové přátele a to Reagan a její přítele Leviho. Taky na hodině tvůrčího psaní potkává skvělého kluka Nicka. Samozřejmě to by nebylo ono, kdyby se každou chvíli nenaskytl nějaký ten problém, ať jde o školu, rodinu, či vztahy.

Mé hodnocení: Abych pravdu řekla, na můj vkus je to celkem holčičí. Každopádně je to skvěle napsané a i se to stalo, že jsem si knihu dost oblíbila. Dalo se to jednoduše číst, ale zároveň to nenavozovalo pocity, že knížka je určena pro lidi nižšího věku (jako například PLL). Spíše bych to označila za oddychovou četbu. 
7/10

You Might Also Like

0 comments