5/30 BOOK CHALLENGE 2017

19:00

 SANCTUM

Anotace: Dan, Abby a Jordan se vrací do New Hampshire Collegge na den otevřených dveří. Všichni tři hledají ukončení a vysvětlení prožitého léta. Nikdo z nich se ze zážitků nevzpamatoval, všechny je tíží noční můry a záhadné fotky jim moc nepomáhají. Proč jim je někdo posílá a co má znamenat vzkaz "Z tebou jsme ještě neskončili", to neví. Na fotkách byly staré cirkusové stany, přesně ty, které škola rozhodla použít letos na podzim. Všechno přestává dávat smysl a oni se snaží zjistit, o co vlastně jde. 

Mé hodnocení: Jde o druhý díl série Ústav pro duševně choré, který začíná knihou Asylum a pokračuje knihou Katakomby, která vyšla letos v létě. Řekla bych, že druhý díl se rozjížděl o trochu déle, ale nakonec jsem se dočkala ještě lepší zápletky než v prvním díle. Bohužel téma cirkusu na mě působil už o něco méně, ale i tak mi to přišlo velice zajímavé. První třetina se táhla, ale konec se nakonec vyplatil. Stejně tak jako u prvního dílu, jsou tam různé fotografie, tentokrát je ale kniha zbarvena do modra. Teď už jenom počkat si, až v knihovně bude volný třetí díl. Ještě bych chtěla dodat, že kniha je spíše pro mladší Young Adult, ale určitě bude bavit i ty starší, jen si z ní asi neodnesou tolik, jako kdyby jim bylo například 15. 
6/10

VĚČNÝ NÁROD SE STRACHY NETŘESE

Anotace: Kniha se věnuje třem dívkám okolo osmnácti let žíjící v Izraeli. Poukazuje na těžký život mladých lidí v tomto státu ležícího na Arabském poloostrově. Jael, Lea a Avišag nám ukazují, jak tam probíhá jejich dospívání a co všechno musí podstoupit. 

Mé hodnocení: Na tuto knihu jsem narazila v Levných knihách, protože mě zaujala jak obálkou, tak tématem. Myslím si, že jde o opravdu zajímavý příběh, bohužel bylo velice těžké se orientovat v ději. Možná kdyby to autorka pojala trochu jinak, kniha by dostala ode mě větší hodnocení. Nebylo poznat, o kom píše, byli tam divné skoky v čase a celkově všechno bylo hrozně zmatené. Ale aby se neřeklo, co se týče tématu, tak mi to něco dalo.
4/10

HOBIT

Anotace: Hobit je předkniha oblíbené série Pána Prstenů. Bilbo Pytlík, vážený  z hobitů, si v klidu posedává před svým domkem, když v tom přijede Gandalf- velice oblíbený čaroděj díky svým dobrodružstvím a ohňostrojům. Gandalf donutí Bilba připojit se ke 13 trpaslíkům, aby získali zpátky horu, ve které se usadil drak Šmak. 

Mé hodnocení: Už velice dlouho jsem si Hobita chtěla přečíst, jelikož absolutně miluji ty filmy. Musím říct, že místy to bylo celkem dost jiný, například Legolas se tam ani jednou neobjevil a poslední filmový díl byl zpracovaný asi jen podle 20 stránek. Jediné, co mi přišlo lepší na filmu byl Legolas a hlas Benedicta Cumberbatcha. Jinak se absolutně nemůžu ztěžovat, kniha se naprosto dokonale četla a o tématu ani není třeba mluvit. Jeden bod strhávám za chybějící hlas Benedicta.
9/10

LABYRINT: SPÁLENIŠTĚ ZKOUŠKA & VRAŽEDNÁ LÉČBA

Anotace: SPÁLENIŠTĚ Thomas se dostává se svými přáteli z labyrintu, aby zjistili, že se jim do těla dostala nemoc zvaná erupce, která z vás vezme všechno, co je lidské. Musí urazit severně k horám přes spáleniště, aby získal lék od ZLOSINu a pomohli jim ho ještě vylepšit. Dozvěděli se, že je ještě jedna skupina B a každý je k něčemu předurčen. Kdo přežije cestu přes kus sežehlé Země? VRAŽEDNÁ LÉČBA Thomas se se svými přáteli dostali do centra ZLOSINu, kde jim chtějí vrátit vzpomínky. Díky tomu by je sice ZLOSIN přestal ovládat, ale na druhou stranu by se jim museli vrtat v mozu. Obě skupiny se dozvídají, že jsou imunní na erupci, až na pár jedinců, kteří byli použiti jako test pro ověření ostatních. Ovšem hlavní otázkou je, co všechno je ZLOSIN schopný obětovat, aby dosáhl vytouženého léku?

Mé hodnocení: Spousta z vás nejspíše viděla film s Dylanem a Thomasem... stejně tak jako já. Pro ty z vás, kteří nečetli knihy, to musel být opravdu trhák. No, každopádně druhý díl se odlišuje asi tak na 90%, což mě hrozně mrzí. Knihy jsou naprosto skvěle vymyšlené a film ten děj absolutně zkazil. Takže rozhodně vám doporučuji, si spíše přečíst knihy, než se podívat na filmové zpracování. Samozřejmě, nebudu lhát, brečela jsem a knihy jsem skoro neodložila. Jde vlastně o druhý a třetí díl. Nově teď vyšli také předknihy, které mám také v plánu přečíst. Rozhodně všem, kteří mají rádi sci-fi, doporučuji.
10/10

You Might Also Like

0 comments